Köpvillkor

När du handlar hos Marlene Boke Design gäller följande:

OM MARLENE BOKE DESIGN
Företaget är en enskild firma, registrerat för F-skatt och har sitt säte i Göteborg. Org.nr. är 860104-5647. Önskar du att komma i kontakt med mig, maila mig på [email protected].

BESTÄLLNING
När du lägger en beställning godkänner du dessa köpvillkor. Du ansvarar också för att personuppgifterna som lämnas i samband med ditt köp är korrekta. När du gjort din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du uppgifter om vilken produkt du beställt, pris och fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta mig på [email protected].

PRISER
Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25 % moms. Jag förbehåller mig rätten att justera priser. Fraktavgift tillkommer i kassan.

LEVERANS
Normal leveranstid är 3–14 dagar. Dessa leveranstider är informativa riktlinjer och inte bindande för företaget. Jag använder Postnord som fraktbolag.

När du gör ditt köp kan du välja mellan två fraktalternativ – "Frakt hem" och "Frakt till ombud". Väljer du "Frakt hem" skickas paketet som varubrev och delas ut i din postlåda. Får paketet inte plats i postlådan levereras det vid din dörr. Du aviseras när leverans är utförd. Väljer du "Frakt till ombud" levereras paketet till ditt ombud. Du får då avisering när paketet finns att hämta ut hos ditt ombud. Ladda gärna ner Postnord-appen så har du full koll på ditt paket, oavsett vilket alternativ du väljer. När jag postat din beställning får du ett mail från mig om att din beställning är på väg. I det mailet finner du även information om ditt pakets försändelse-id som du kan använda för att spåra paketet.

EJ UTHÄMTAT PAKET
När paketet har levererats till ditt postombud måste du hämta ut det inom 14 dagar. Försändelser som inte hämtas ut i tid skickas tillbaka till avsändaren. Om du inte hämtar ut ditt paket i tid förbehåller jag mig rätten att debitera dig en förseningsavgift på 150 kr. Vid ny leverans står du även för den nya fraktkostnaden.

HANTERING
Skötselråd gällande mina produkter hittar du här. Jag tar inget ansvar för skador som uppstår pga oförsiktig hantering.

ÅNGERRÄTT
Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten börjar gälla från den dagen du mottagit varan. Ångerrätten förutsätter att varan är i sitt ursprungliga skick. OBS! Vid specialbeställning gäller ingen ångerrätt.

VID UTNYTTJANDE AV ÅNGERRÄTTEN
Om du ångrar ditt köp måste du meddela mig det i ett mail till [email protected] senast 14 dagar efter den dag du mottog varan. I mailet berättar du vilken produkt du vill lämna tillbaka och anger ditt ordernummer. Du står för returfrakten och ansvarar för att varan levereras tillbaka till mig i dess ursprungliga skick. Produkten bör därför skickas ordentligt paketerad och i ursprunglig förpackning. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att jag mottagit och kontrollerat produkten. På återbetalningsbeloppet kommer jag dra av kostnaden för ursprungsfrakten. Om det visar sig att produkten är skadad kommer jag också dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde.

Returer skickas till:
Marlene Boke
c/o of Majorna
Styrmansgatan 24
414 58 Göteborg

REKLAMATION OCH KLAGOMÅL
Jag besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. I de fall då skadan uppkommit under transporten har jag nämligen bara 7 dagar på mig att göra en reklamation hos fraktbolaget, annars får jag ingen kompensation från dom. Du som mottagare kan också göra reklamationen hos fraktbolaget.

När det kommer till mina tryckta produkter – prints, brickor, coasters, smycken, tygpåsar, block, kort och stickers – förekommer ibland små prickar i trycket som är väldigt svårt att helt och hållet undvika när det gäller trycksaksproduktion. Detta är normalt och ej reklamerbart. Brickorna är dessutom formpressade, vilket innebär att pappret veckar sig på den upphöjda kanten. Detta är också helt normalt och ej reklamerbart. Tygpåsarna är screentryckta och det förekommer att dessa tryck kan vara lite ojämna i kanterna, även detta är normalt och ej reklamerbart.

2:A SORTERING
Ibland förekommer större defekter som är mer märkbara. Dessa klassas som 2:a sortering och säljs under min rea-flik. Då lyfts defekten fram i både text och bild på produktsidan och produkten säljs till ett nedsatt pris. Vid köp av en sådan produkt har du, i utbyte mot ett rabatterat pris, godkänt det skick den är i och kan därför inte reklamera produkten på grund av dessa defekter.

HUR GÅR JAG TILLVÄGA VID REKLAMATION?
Eventuella fel och defekter ska omedelbart reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, ditt ordernummer och en beskrivning av felet. Om jag inte skulle lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar jag dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Jag står för returfrakt vid godkända reklamationer. Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer jag riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

ANSVARSBEGRÄNSNING (FORCE MAJEURE)
Jag tar inget ansvar för problem/skador/ekonomiska förluster som uppstår till följd av omständigheter utanför min kontroll, som direkt eller indirekt förhindrar, försvårar eller gör produktion eller frakt oekonomisk. Dessa omständigheter kan exempelvis vara strejk, storm, olyckor, eldsvåda, naturkatastrofer, krig, myndighetsbeslut eller utebliven leverans från leverantör.

PRODUKTINFORMATION
Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då färger skiljer mellan olika bildskärmar och framförallt mellan bildskärm och verklighet. Jag försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Färgskiftningar kan förekomma mellan olika "batcher" av brickor, coasters och prints. Dvs om du tex köpt en bricka eller ett print vid ett tillfälle, och sen köper en till vid ett senare tillfälle, så kan jag inte garantera att de har exakt samma nyanser då detta kan variera något mellan olika leveranstillfällen från tryckeriet.

INTEGRITETSPOLICY / PERSONUPPGIFTER
När du handlar hos Marlene Boke Design hanteras dina personuppgifter enligt GDPR. Endast de personuppgifter som krävs för att kunna behandla din beställning kommer att samlas in. Detta innefattar namn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina personuppgifter kommer endast att används av Marlene Boke Design och de parter som krävs för att kunna fullfölja din beställning, såsom fraktbolag (Postnord) och betalleverantör (Klarna). Du som kund har rätt att när som helst begära ut information eller ändring av de personuppgifter jag har om dig, samt tas bort ur mitt kundregister – detta gör du genom att skriftligen kontakta mig. Om det skulle visa sig att jag har felaktiga eller ofullständiga uppgifter om dig kommer dessa att ändras vid upptäckt. Enligt bokföringslagen behöver personuppgifter såsom namn och adress sparas på kvitton och fakturor i 7 år, därefter annulleras dem. Dina personuppgifter kommer inte att säljas eller ges vidare till tredje part. Hemsidan är SSL-säkrad för säker anslutning. Jag använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

COOKIES
Denna hemsida använder så kallade cookies. Det är små textfiler som lagras i din dator och som hjälper till att tillfälligt komma ihåg vad du lagt i varukorgen medan du navigerar runt i butiken. Cookiefilerna är helt anonyma och innehåller ingen personlig information. Mer information hittar du på Post- och telestyrelsens hemsida, pts.se

ÄNDRINGAR TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN
Jag förbehåller mig rätten att när som helst göra ändringar i dessa villkor. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

TVIST OCH LAGVAL
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.